Gissa vad!?

Ja, nu ni! Nu har min dröm blivit sann! Eller till viss del i alla fall. Jag har fått tag i ett hyreshus ute på landet som dessutom ligger i närheten av mina föräldrar. UNDERBART!
 
Från att jag kontaktade dem på annonsen, tills att jag fick nycklarna tog det ca 1,5 vecka. Efter 2 veckor hade vi flyttat. Så nu, sedan en vecka tillbaka, bor jag och Freja i hus med egen tomt! Helt perfekt nu när våren är på ingång! Jag är så lycklig!
 
Freja verkar inte reagerat alls på flytten faktiskt. Hon verkar trivas jättebra. Hon har liksom fått lite lugnare humör. Skriker inte för minsta lilla. Men sen har hon ju ändå ett temperament men, nej, över lag verkar även detta bli bra för henne! Ännu bättre blir det när nästa barn har kommit och jag förhoppningsvis blivit rörligare igen. Det är tungt nu. Bara 1 vecka kvar till BF. (Det blev mycket nu tätt inpå BF, men oplanerat! Jag trodde inte alls att jag skulle hitta nytt boende nu när jag gjorde utan var inställd på att bo kvar i lägenheten) 
 
Annars fick jag häromdagen reda på att min visstidsanställning tydligen har gått ut nu under sjukskrivningen så framöver (slutet på året eller så) måste jag söka nytt jobb. Inte mig emot på ett sätt. Jag trivdes inte riktigt där jag var men jag hade ändå hoppats att ha något att komma tillbaka till som backup medan jag sökte annat arbete. Men nu blev det som det blev. Jag är inte något vidare orolig dock, jobb finns om man vill. Man måste bara hitta guldkornen i rätt tidpunkt!
 
Ja, vad har annars hänt? Inte så mycket egentligen. Jag har bara gått och längtat till att förlossningen ska starta så att jag kan röra mig och hitta en vardag med 2 barn. Samtidigt har jag inte riktigt förstått att jag ska bli 2-barnsmamma. Jag kan inte riktigt tänka mig att jag inom högst ca 3 veckor kommer ha en till bebis. Jag känner mig mest bara tjock och otymplig. Men man får väl hoppas (vilket jag tror) att jag förstår det sen när det drar igång på riktigt! Jag längtar ju samtidigt enormt på att se vem som gömmer sig därinne. Sen ska det bli jättespännande att se hur Freja reagerar. Hon vet ju vad som är i mammas mage och så, men undra om det klickar med att den kommer befinna sig utanpå magen snart? :)
 
Lite bilder från senaste veckan i nya huset!
 
Tänk så underbart att ha naturen utanför fönstret. De flesta dagar, ibland vid gryning och ibland vid skymmning, ser vi rådjuren kika fram från skogen och betar utanför köksfönstret <3
 
 Nu ska jag smita in i duschen och sen krypa ner bredvid mitt hjärtegull <3 Imorgon väntas förskola för Freja, och flyttstädning för mig i lägenheten (hoppas på att bli klar imorgon så jag bara kan lämna nycklarna och det "livet" bakom mig). Jag har ju haft otrolig tur att en kompis ska ta över lägenheten så jag slipper dubbla hyror! Allt har verkligen flytit på nu på sista tiden!
 
Trevlig kväll på er andra! :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0