~SOMMARSTUGAN ~

 
Vilken härlig och avkopplande dag vi hade igår. Vi åkte ut till sommarstugan ihop med min mamma igår förmiddags och spenderade dagen där ihop. Framåt seneftermiddagen kom även min far ut efter han slutat jobbet! Trots att det varnats för dåligt väder idag så valde vi ändå att sova där för att sedan åka hem efter frukosten idag. Jag ångrar absolut inte vårt val! Vi fick en underbar kväll där vi satt ute med lite snacks och varandras sällskap till strax innan 22. Barnen sov så gott i stugan under tiden. Jag fick bara 2 gånger springa in för att sätta i nappen till lillebror. Det var dock lite festande på ön men efter 1:30 ca somnade jag riktigt och sov till 05:45 när barnen vaknade.
 
I dessa supersmarta hållare doserade vi upp varsin frukost. Den lila är Frejas som innehåller fil och flingor. Den gröna är min, med samma innehåll som Frejas förútom att jag hade andra flingor. Den vita är egentligen Wilmers men då han är lite liten att nyttja allt så lånade jag den till min melon jag har i morgonfilen. Men i locket hade jag hällt upp lite gröt-pulver som han fick snaska på.
 
 
 
Jag älskar verkligen vår sommarstuga. Så nära men ändå känns det som att man är helt utanför all trafik osv. Dessutom minimalt med elektronik så det enda man har är telefonerna. Men det är så skönt att bara sätta sig utomhus, antingen på uteplatsen, eller på bryggan och bara lyssna på fiskmåsarna och njuta. Det är verkligen helt underbart. Jag var väl bara ca 72 timmar första gången jag åkte ut dit. Mina föräldrar köpte stugan samma sommar som jag föddes. Så i år är det 22:e sommaren som jag spenderar där ute och jag älskar det lika mycket idag som när jag var liten <3
 
 
Vi passade även på att ta årets "första" dopp! Freja har inte badat ute tidigare i år. Jag körde ju faktiskt triathlon för 2 veckor sedan ungefär så jag har varit i en gång, men under press! Nu var det för nöjets skull att faktiskt bada. Men det var lååångt ifrån varmt i vattnet!
 
(Notera min otroligt "snygga" simstil, haha!)
 
Lille Wilmer höll sig på torra land sovande i skuggan medan vi badade. Men jag bjuder på en bild när han var vaken!
 
Perfekt sommardress :D
 
Vi lyckades verkligen tajma också. När vi placerat oss i bilen och kört typ ett par minuter så börjar det regna så vi lyckades undkomma regnet!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0