It´s here!

För en gångs skull gick det fort att få hem beställningen. Jag gjorde klart beställningen på datorn igår em vid 14:30 och strax innan lunch idag fick jag sms-avisering om att den fanns på posten! Så här sitter jag nu bänkad i soffan med min nya dator framför tv:n där jag ser på Det stora tårtslaget. Nästa plan är att skifta min stationära dator till tv:n så har jag den uppkopplad till tv:n och sen kasserar jag (eller säljer eller något ;) ) min gamla bärbara. Den gamla är sönder på flera sätt så den ska inte vara kvar under detta tak!
 
 
 
Annars började väl denna dagen sisådär. Jag var verkligen dötrött och somnade om med ett halvt öga öppet när jag placerat mig i soffan på morgonen. Freja har hela förmiddagen varit på dåligt humör. Till slut tog vi oss ut i det varma vädret och då gick det något bättre för oss. Jag tog fram trädgårdsredskap och trimmade gräset och jämnade till marken vid potatisen. Passade även på att hänga ut tvätten så det torkar fortare! Vid lunch åkte vi för att hämta datorn på posten och passade på att köpa med frallor från affären. Så till lunch blev det o´boy och fralla, gott! Det var längesedan jag åt frallor.
 
Efter ett halvhjärtat försök till middagsvila valde vi att ge upp och gå ut istället. Jag fortsatte lite i trädgården medan Freja lekte runt. Plötsligt ser jag en bil köra upp till huset. Ser direkt att det är en nära vän till mig som kommer på spontanbesök. Så roligt! Mysigt att få träffa både henne och hennes lilla bebis <3  Så blev ett par timmars tidsfördriv med prat!
 
När de lämnat blev både jag och Freja betydligt piggare och resterande av eftermiddagen och kvällen blev superhärlig! Till och med att vi utan strul kunde grilla och äta utomhus!
 
Då det inte blev någon middagsvila och eftersom att vi varit ute så länge idag så somnade Freja på 5 minuter. Jag har annars haft många kvällar nu där inget funkar. Freja leker runt och stänger av öronen medan Wilmer drar igång med världens konsert av skrik. Nu har jag faktiskt valt att börja varva med ersättning till Wilmer då jag inte lyckas pumpa tillräckligt med bröstmjölk. Han ratar emellanåt bröstet trots att han är hungrig och då vill jag ha ett till alternativ att erbjuda. Han accepterar ju flaskan så det lilla jag gett idag så funkar det bra! Det gäller att prioritera när man är ensamstående. Just nu behöver jag betydligt mer sömn (han ratar även bröstet nattetid ibland och skriker) och flexibilitet så flaskan kan vara räddningen för mig att orka kriga ensam en bit till.
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0