Trädgårdsarbete!

Idag kom som sagt min mamma ner och höll koll på barnen medan jag rastade av min gräsklippare (och Freja som sprang efter mycket av tiden 😂)! Det första jag gjorde var att köra fast i mossa vilket ledde till att gräsklipparen tvärdog 😅 Efter att jag rensat den från mossa kunde jag starta den igen och fick då ändra om till högsta klipp-läget då det är mycket mossa. Tog väl ca 2 timmar att klippa allt då jag behövde hitta alla "kanter". Är ju lite fix första gången man klipper en gräsmatta man inte är van vid. Något jag upptäckte medan jag klippte är att det är måånga ställen jag inte kommer åt (runt träd, sandlåda, gunga och sluttningen vid staketet osv) så jag kommer i veckan införskaffa en grästrimmer så jag kommer åt alla ställen. 


Vi grillade sedan fläskytterfilé tillsammans som vi åt ihop med klyftpotatis! Så gott!

Vid 16 gick jag och barnen in och tänkte att vi skulle leka inne en stund innan kvällsmat men då ringer min vän och tjattrar istället. Vi pratar inte alls lika ofta längre sedan jag flyttade. Vi bodde ju grannar innan så vi sågs nästan varje dag! Men då fick Freja kika på tv medan vi pratade. Slutar med att Freja somnar i soffan vid halv 5 och vi tanter pratade i 1 timme och 20 minuter, haha! Var rädd inför läggningen då hon somnat alldeles för sent men hon somnade utan strul inom en halvtimme! Winwin!

Min nya vän 💖
Hittade fler rabarberplantor utmed åkern bakom vinbärsbuskarna, haha!
Och en liten ensam rabarb vid gungan 😂



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0