Projekt ~ storrensning ~ påbörjad!

Nu har jag äntligen kommit igång med en riktig rensning i hemmet! Har länge sagt att jag ska rensa ut saker men har aldrig kommit till skott. Nu har jag börjat inne i "kontoret" och det har rensats ut gardiner, handdukar, filmer och annat som jag inte använder. En del ska skänkas till erikshjälpen tänkte jag, en del säljas och en del sparas. 
 
Syftet med detta är att skapa mer mer lugn och frihet till annat. Jag vill ju leva ett mer stressfritt liv där jag lever mer på mindre. Jag vill också sluta konsumera massa onödigt och så vill jag leva utan överflöd med saker. Mycket av ens saker används inte, är sönder eller som jag kallar det, en lyxvara. Man behöver inte allt för att "leva". Man klarade sig utan äggkokare, tv, stavmixer och mobil förr i tiden. Så varför kan man inte det idag?
 
Jag vill bli av med saker för att få mer tid och energi till annat.
 
Kaos för tillfället - hoppas på ett renare rum när jag är klar ;)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0