~ Härliga fredag ~

Vilken underbar dag! Hela dagen har gått som på räls!


Förmiddagen bestod av ett par ärenden inne i stan. Vi skulle handla på citygross, köpa bränsle till gräsklipparen på jula, lämna av utrensade saker på erikshjälpen, lämnade in ena stolen (utemöblerna) på jysk då det saknades en skruv på ena  och sist hämtade vi upp syrrans hund Eloff då hon skulle iväg över dagen. Allt detta gjorde vi på 2,5 timme från att vi åkte hemifrån till att vi var hemma igen! Rekord tror jag nog allt! Freja bråkade nog inte en enda gång, och Wilmer sov sig igenom allt mer eller mindre så allt flöt på smidigt! Väl hemma blev det lunch framför tv:n och sen packade vi ihop oss och åkte till barnens mormor. Barnen fick låna badkaret (hemma är det en minidusch där det preciiis får plats en badbalja) och Freja var lycklig över att kunna hoppa runt riktigt! Wilmer fick flyta runt ett par minuter han med men Freja är så vild så blev inte så länge för hans del. Han är nöjd med badbaljan hemma 😉

På tal om bad. Jag ska börja kika på babysims-kurser igen då jag gärna vill ta med Wilmer på de. Jag gick även med Freja men tiden var dum så hon njöt aldrig av det riktigt då hon var trött. Wilmer är betydligt enklare tror jag då han verkar gilla bada redan nu. Freja tyckte om de när hon var ett par månader. 

När vi kom hem från min mor gjorde vi pizza ihop. Sen blev det kväll och läggdags för Freja efter bolibompa 👍

Anyway, imorgon kommer min mamma ner och passar barnen medan jag ska klippa gräset! Hoppas den nya gräsklipparen funkar bra! Gräset växer rätt fort nu och dessutom är det ganska ojämt ☺

En sopkasse fylld med skänkessaker! Skönt att börja få iväg lite än att se högar byggas hemma.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0