Ingen bebis | Trädgårdsarbete | Utsläpp av katter

Ja, sedan förra veckan har det väl inte hänt något märkvärdigt. BF datumet har kommit och gått. Jag har nu gått över 2 dagar. Hade jag fått välja hade bebis fått titta ut nu. Förvärkarna verkar i alla fall ha startat lite mer riktigt. Har en hel del mensvärk både i rygg och mage och sammandragningarna är allt fler. Så vi får väl hoppas detta är startskottet och att det sätter igång inom ett par timmar!
 
Haha, jag plockade fram liggdelen till vagnen häromdagen, och Freja lät inte det dröja länge innan hon ville inviga den ;)
 
Annars har jag utmanat kroppen lite. Både i lördags och söndags cyklade jag en sträcka på 2,4 km (åt ena hållet) sen paus hos föräldrarna innan vi cyklade hem igen. I tisdags påbörjade jag och min mor en rensning i trädgården bland alla land så det börjar se bättre ut! Just nu ligger det många lövhögar runt om tomten som ska tas bort men jag har inte orkat kroppsmässigt och sedan har vädret blivit sämre både onsdag och idag. Det ska i alla fall bli intressant när det börjar grönska i trädgården då jag inte vet riktigt vad som finns planterat! Jag vet att det i alla fall är hallon och rabarber och sen får vi väl se :)
 
 
Katterna fick i måndags börja gå ut och det går ändå ganska bra. De får bara vara ute ca 10 min per omgång men de är nyfikna i alla fall! Kim går längre bort än Henry men jag tror nog båda kan vänja sig snart. Klart att det är obehagligt i början. Världen är ju väldigt stor för dessa små djur. 
 
 
Freja gick för övrigt sin sista dag på förskolan idag! Känns skönt att det "kapitlet" är slut nu. Inte för att jag inte trivs med förskolan och pedagogerna, Freja har lärt sig massor verkligen, men nu är det dags för bebis ankomst snart och då vill jag ha Freja hemma. I och med att jag har valt att sätta dessa barn till världen så vill jag ju också ta hand om, och uppfostra dem så mycket jag kan själv! Det hade bara känts konstigt att lämna bort Freja medan jag är hemma med hennes lillsyskon. Vi kommer få en helt underbar vår och sommar tillsammans, Jag, Freja och lillknytet <3 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0