Ögoninflammation

Hej! Som rubriken lyder så härjar ögoninflammation hemma hos oss. Freja vaknade imorse med geggiga ögon och ena ögat var rött. Så resten av veckan är hon hemma från förskolan. Jag firade lite förtidigt tydligen. Igår på öppna förskolan nämnde en annan mamma som har barn på samma avdelning att alla barnen, mer eller mindre, har åkt på ögoninflammation (jag har missat denna informationen uppenbarligen). Så ja, det är ju inte så konstigt att Freja också drabbades..
 
Som pricken över i:et lyckades hon trilla ner från kökssoffan på morgonen. Hon landade troligen på ansiktet så ögonoinflammation i kombination med blåmärke på kindbenet så kan man nästan tro jag har slagit henne.. Lilla hjärtat <3 Sicken otur hon haft senaste tiden. Bara för en vecka sedan trillande hon ner sovandes från sängen och fick fläskläpp.. Tur det har läkt i alla fall. 
 
 
Vi lyxade till det med våfflor till lunch idag med glass på och sen har vi faktiskt sovit en stund efter. Jag sov väl 1 timme och nu ska jag strax väcka Freja. Hon har nästan slutat sova middag men kände att det behövdes idag med allt.
 

 
Annars har jag vikt tvätt, beställt inbjudningskort till Frejas kalas och lagat en skjorta som det var hål i armhålan. I eftermiddag blir det väl mest att städa undan i köket och ta det lugnt. Kanske påbörja att återigen försöka ansöka om graviditetspenning. Jag har gjort det 2-3 gånger men varje gång jag varit färdig och ska skicka in så kommer det upp ett felmeddelande och allt försvinner.. Suck..
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0