Fika på stan

Förmiddagen var minst sagt lite stressig men ändå på ett "lugnt" sätt. Började morgonen tidigt med att hinna slänga in en maskin tvätt innan Freja vaknade. Jag behövde sedan se till att det hann flyttas över till tumlaren innan vi begav oss till förskolan. Sen var det snabbt tillbaka hem för att ta ur bilstol och göra plats i bilen för att åka iväg och hämta en tvbänk jag hittat genom facebook. Lovade grannen att passa på att skjutsa henne till ett möte också så jag fick sällskap och bärhjälp 👍 Jag visste sen att jag skulle ha en timmes dötid i stan medan mötet pågick så ena syrran och jag passade på att ta en fika på stan tillsammans! Det var mysigt, det händer ju inte så ofta 👍Väl klara i stan var det bara att köra hem och lyfta in tvbänken, hämta tvätten, och fixa till bilen med bilstol så att jag kunde hämta Freja på förskolan igen! 


I em har vi bytt ut tvbänken, dammsugit delar av lgh och bakat lite kakor från en gammal bok "första bakboken"-typ som jag fick som liten. Gillade receptet då det innehöll många roliga moment som Freja kunde göra. Hon hjälpte till att blanda ihop, kavla ut degen, (äta degen..), och stansa ut små kakor, la upp dem på plåten, penslade ägg och strödde sedan på pärlsocker. Dessa kunde hon stansa ut och lägga upp helt själv mer eller mindre! Imponerad! 

Imorgon är det fredag vilket för vår del inte är så mycket planerad. Lär bli att vi, om vädret tillåter, tar oss ut med pulkan och åker lite i snön nu när det kommit så pass mycket. Sen blir det tacos till kvällsmat och jag själv lär se tv vid 20:00. Lite plock i lägenheten lär klämmas in men det görs ju varje dag 😉 Alltid massa saker som ligger på fel plats!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0