Inslängd..

.. på jobbet
Ja, här sitter jag på jobbet, trots att jag egentligen är ledig. Men en arbetskamrat är sjuk och det verkade bara vara jag som kunde så blev att hastigt duscha av håret imorse och packa ner datorn samt 1 matlåda. Dock har jag "ingen mat ikväll". Men ska nog lösa något, i värsta fall har jag nära till affär. Det är nog egentligen enda nackdelen med att arbeta långa pass. Man har som oftast bara 1 matlåda i kylen när man egentiligen behöver 2. Men annars är det väldigt skönt att arbeta som jag gör. Man får mycket mer tid hemma till hushåll, familj och sig själv i och med att man har högst 3 pass / vecka, oftast 2 än de som som jobbar 75% på dagtid, typ 4 dagar i veckan. 
 
Men över till något annat;
Jag har fått en jädra smärta i axeln, och jag fattar verkligen inte vad jag har gjort. Innan jag åkte hemifrån kände jag mig mest stel i axeln men bara någon timme efter jag börjat jobba så fick jag väldigt ont. Jag har liksom svårt att göra typ ALLT. Jag kan inte lyfta ner en tallrik, inte dra upp/ner byxorna eller inte ens ta ur handen ur fickan utan att det stålar och hugger i hela axeln.. När jag läser på nätet kommer jag återkommande in på att det kan vara "Impingement" men eftersom att jag även har EDS (fortfarande ingen diagnos på papper än..) så vet jag inte om det kopplas ihop med EDS:en. För vad jag tolkat det som så handlar impingement om försvagning i delar av axeln. Min överrörlighet handlar ju också om att jag är svag, men i musklerna runt leden. Ja, jag vet inte. Vi får helt enkelt se om det går över. Som det är nu så funkar det knappt att jag använder vänster arm, det gör ganska rejält ont. 
 
 Trött och sleten med ett leende



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0