Fotbad med Citron | Värme

Ja, värmen verkar vara här och den verkar förbli här. Så skönt! Då det tydligen är en röd dag idag, (ja, vi har superdålig koll ^^), så har Freja varit hemma hela härliga dagen! Det innebär att hon bara varit på förskolan 1 dag denna veckan då hon var sjuk både måndags och tisdags. 
____
 
Vi gick ut runt 9 imorse och var bara inne mellan 11-13 för mat och vila. Sen har resten av dagen spenderats utomhus! Flera av grannarna har också suttit ute så det har pratats hela dagen med många skratt! Medan Freja vilade passade jag på att måla färdigt en hylla som legat på "att göra listan" ett bra tag. Skönt att det är färdigt!
 
Nu ikväll har vi varit och grillat hos Sandra med flera kända ansikten. Jättetrevlig kväll med både grillat och kubbspel! Tyvärr var jag inte i det vinnande laget ;) 
 
Nu sover Freja och jag har startat ett avsnitt av Bones medan jag gjort en huskur där jag värmt upp vatten i en bunke och öst ner citronsaft. Där badar mina fötter just nu. Det ska tydligen göra så att svullna slemhinnor drar ihop sig och då ska snuvan avta. 
Inatt har jag tänkt att lägga en kluven lök jämte sängen då det ska hjälpa täppan! 
 
Jag måste försöka bli riktigt frisk tills på lördag. Då ska jag nämligen (väldigt oplanerat) springa Toughest (!) med syrran. En hinderbana på 8km och 40 hinder!! Fy, jag kommer avlida lite smått.. Har ju liksom knappt tränat!! Hjälp.. Men det ska bli en rolig upplevelse!
 
Imorgon blir det jobb 8-23, men större delen av dagen spenderas (premiär) i sommarstugan! Härligt! En fördel att jobba hos syrran :)
 
Lyckan (för Freja) när grannen ställde ut en vattenskål till hunden ;)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0