He´s back!

Denna veckan har varit lite speciell. Tommy fick ett jobb och började i tisdags. Han har nu blivit en resemontör där han åker runt och sätter ihop/ bygger balkonger! Lite annorlunda arbete än vad han tänkt sig. Detta innebör (utan förvarning faktiskt) att han redan i tisdags åkte iväg till Stockholm (!) vilket är 45 mil hemifrån. I och med att han inte fått reda på att han skulle åka iväg (planen var att han skulle vara i stan den första dagen) så hade han ingenting med sig. Så han har fått köpa det viktigaste under resan. 
 
Från ingenstans skulle alltså jag vara själv med Freja vilket var ändå rätt skönt! Först var jag lite stressad över situationen då jag kände att jag inte kunde kontrollera allt som jag brukar. Jag har liiite för stort kontrollbehov.. ;) MEN, jag tror faktiskt att detta var väldigt nyttigt för oss båda. Tommy har varit hemma så länge nu då han inte arbetat, och då jag jobbar 2-3 gånger per vecka bara, så har vi liksom gått varandra i hälarna hela tiden. Förhållandet har varit utsatt ganska mycket, men nu tror jag faktiskt att vi är på g! Vi har det bättre än på länge enligt mig!
 
Jag har fått släppa kontrollen dessutom nu när han varit borta och det är faktiskt otroligt skönt! Jag har bara mig och Freja att tänka på och kan göra det JAG känner att jag vill för stunden. Jag som person behöver distans emellanåt för att kunna vara en bra flickvän, sambo och mamma. I fredagskväll kom han hem och jag har haft chans att sakna honom! Jag var pirrig hela fredagen av vetskapen att han skulle komma hem igen, min fästman! <3
 
Nu är han ledig i en vecka på grund av att han ska till Swedenrock med ett par vänner. Han fick biljett i födelsedagspresent av både min familj och hans familj. Lyckan i hans ögon när han insåg att han faktiskt kommer få åka i år! :D
 
Under veckan har jag pysslat med Frejas rum, kollat på serier, donat i hemmet och allmänt tagit en välbehövlig paus! Sen jobbade jag i torsdags hos syrran, och det slutade med att hon åkte med hem och sov hos mig till fredagen. Längesedan vi umgicks på det viset. Ses ju ganska ofta i och med att jag jobbar där men att kunna släppa arbetet och umgås som syskon var jättemysigt, tack! 
 
 
 
I fredags morse när vi åt frukost på balkongen fick vi besök av en mus(!). Jag fick en aning panik då jag inte tycker om deras svansar.. Den hade fastnat i nätet men jag fick loss den genom att klippa sönder nätet. Efter lite paniksamtal till grannen så ringde jag sedan vaktmästaren så fick han hjälpa oss fånga den då den sprang runt på balkongen. Jag vill ju inte riskera få in den i lägenheten. Tyvärr slutade det med att den blev så stressad och dog. 
 
 
Vi har haft en bra vecka och idag ska vi på kalas för min käre far som fyller år! Grattis säger vi till honom! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0