Träningspass deluxe!

Imorse tänkte jag att det kunde vara härligt att ta en promenad/utflykt till något som kallas Blodberget under förmiddagen när det fortfarande inte borde varit så varmt. När mina föräldrar lämnat av sin hund som vi ska passa över helgen bar vi av. Men fy vad varmt de var redan! Och långt kändes de där 2,5 km till berget..

Inte nog med det. Jag hade glömt hur osmidigt det var att ta sig upp på det där berget. Inte så att man kunde ta med vagnen upp. Nejdå, jag fick konka upp både en 2-åring, en hund samt lillebror i liggdelen på vagnen uppför en brant sluttning, med både trappor, stenar och kopparorm (såg det ut som att de va!) på den smala stigen som ledde upp. Vilken tur att jag valde att ta mellanmålet nedanför så jag slapp den packningen med! Väl uppe är det en otroligt fin utsikt! Men insåg ganska snabbt att jag inte vågade vara kvar så länge då det var svårt att ha koll på alla levande ting. Livsfarligt då det är ett liknande stup utan säkerhetsstopp. Sen var det ju sträckan hem med. Varmare hade det blivit och betydligt mer uppförsbacke hem! Tar 50 min åt vadera håll med hund och med Freja som gärna går själv. Men till slut kom vi hem och åt åt lunch! 

Barnen fick vila middag och jag började gräva och trimma i trädgården. Har lite bilder på det i kameran. Sen blev det glass, lek, arbete och sedan startades grillen! Fläskytterfilé med pommes stod på menyn. 

När vi alla duschat/badat av oss gräs, sand och svett blev det läggdags för de små. 

Nu kan jag dock inte påstå att jag känner mig nyduchad. Är riktigt varmt inne nu!

Till och med lillebror var så varm så han fick ligga i endast blöja på em. Bi-mönstret passar bra i denna sommarvärmen!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0