Lerbad, världens bästa hinder!!

Trodde aldrig att jag skulle längta så mycket efter ett lerbad som jag längtade idag! Idag har jag krålat under nät, burit 20kg säckar gånger 2 (40kg(!)), badat i lera, klättrat upp i rep, kört svårare variant av klättervägg, tagit en slide ner i havet (första badet för iår!), sprungit upp för en lång hög ramp (tänk er en jäkligt hög skateboard ramp), svingat i ringar och som resultat, sprungit 8 km hinderbana med 40 hinder i stekande sol! 
 
Jag har alltså kört Toughest idag i Malmö med min syster Sandra. Ett otrolig upplevelse, men som i alla fall jag bara kör 1 gång i mitt liv! Fy fan, trodde jag skulle däcka efter redan 2 km. Till slut kom vi fram till en utedusch som jag gjorde en avstickare till för annars hade jag svimmat av totalt. Tänk er att springa på ett öppet fällt i ångande värme. Halva banan var uppe på ett fält och resten nere vid havet. När man väl kom ner till havet så var det mycket bättre luft, men sen ändå svårare att springa vid då det var sandstand. 
 
Vid ett ställe skulle man springa på "kullar" där det var gyttja i groparna. Gyttjan gick upp till höften/naveln ungefär och jag verkligen njöt så fort jag kom ner. Värmen tog kål på mig!
 
Det var 1 hinder jag valde att inte köra, och det var att man skulle vända runt stora traktordäck på en viss sträcka. Istället körde jag straffrundan med att springa liten extra bit. Mina leder hade inte fixat att ta däcken. 
 
Nästan i slutet skulle man åka en stor så kallad slide som var en väldigt brant "rutchkana" som ledde rakt ner i havet. Inte alls så kallt jag förväntade mig. Skitkul att åka!
 
Lånad bild från Toughest facebooksida. Här ser ni i högra hörnet den så kallade sliden!
 
Sista hindet var då att springa upp för en stor och brant skateboardramp (liknelse). Riktigt svårt att ta sig upp själv då det krävs en väldans teknik. Men efter ett flertal försök för både mig och Sandra så lyckades jag tillslut ta mig upp med hjälp av två starka män som fångade mina händer och drog upp mig! Så stolt över att jag kom upp före Sandra! Men när jag var uppe så hjälpte jag henne att ta sig upp, med hjälp av en annan också. Vi kom runt på 1h & 48 minuter. Jag är glad att jag lyckades genomföra Toughest trots att jag varken tränat inför loppet samt att jag är ganska så förskyld. Sandra var i alla fall snäll och sprang i min takt och hjälpte mig och puschade mig vid behov, TackTack!
 
Nu sitter jag i sängen och är helt redo för att sova. Vi åkte vid 10 i morse och jag kom hem nu vid halv 9 (är en bit att åka också, och startskottet för vår grupp gick vid 15:30) . Jag har hunnit duscha av mig all lera och svett och tänker sova nu. Ögonen håller verkligen på att stänga sig så trött som jag är!
 
Honungsté för att hjälpa min hals + 2 hårdkokta ägg blandat med majonäs blev min frukost idag!
 
En aningen blåmärken från dagen. Sen har jag en del på armarna med ;)
 
Toughest!
 
Det får vara för idag, ni kommer säkert få läsa mer om det senare men nu ska jag släcka ner och sova! Imorgon blir det kalas!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0