Hur man bygger en enkel kökssoffa

 
Förstår ni hur jag gjort? Det är väldigt simpelt. Jag tog 2 stolar och slipade ner dem. Smartast är att bara ta de delar man ska använda och slipa men då jag inte hade bestämt mig hur jag skulle göra så jag började slipa som de var först. Sen tar man bort benen "fram" och pinnarna mellan. Det kan vara lite svårt att dela dem men med lite tvång så går det! 
När själva rygg-delen är fri så är det bara att mäta upp 2 reglar att sätta mellan de två stolsryggarna. Där får man själv välja hur långa de ska vara. Våra är runt omkring 130 cm tror jag. Det innebär att vi får plats 3 personer. 
 
Sedan satte jag 2 korta reglar mellan de långa för att stabilisera den. Så när det är gjort ska det se ut såhär + 2 korta reglar (som jag tyvärr glömde ta bild på). 
 
Sen är det bara att mäta ut sitt-plankorna och sätta dit + om man vill ha ett ryggstöd :)
 
 
Testa gärna själva & fråga om ni undrar något!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0