Premiär i sommarstugan!

I morse när vi klev upp kikade jag ut genom fönstret och såg soool! Min första tanke var att jag vill ut till sommarstugan typ NU! Sen frågar jag Freja vad hon ville göra idag och hon svarade "Mormor". Perfekt! Ett par minuter senare smsar min mamma mig och frågar om vi har planer eller vill åka till sommarstugan, där hon redan var. Tankeläsare deluxe ;)
 
Det blev snabb ihop-packning för att spendera ett par timmar på min favoritplats <3
 
Freja fick hjälpa till att köra båten vilket hon sedan ville göra hela dagen.. Var en del gnäll från hennes sida av den anledningen. Men hon badade lite, blåste bubblor, ritade, letade kottar och vattnade bland annat under dagen. Tillsammans tog vi gummibåten ett par rundor vilket hon uppskattade. Kul att få göra något ensam med mamma. Jag tror det är viktigt att försöka få till lite ensamtid med henne ibland då mycket fokus ligger på att sköta Wilmer och hushållet i vardagen. Hon är ju liksom "stor" nu och kan mycket själv så blir tyvärr ofta att hon inte får lika mycket uppmärksamhet. Ska verkligen försöka bättra mig på de.
 
Även Wilmer hade svårt att komma till ro under dagen men till slut somnade han riktigt och sov i 2 timmar innan vi skulle åka hem!
 
Perfekt som badpool i denna åldern! Dock har de blivit ett hål i den så behöver lagas nästa gång..
 
Så stillsamt och lugnt. Ingen riktig ström, inte massa behov av att använda mobilen. Bara njuta av att komma ifrån vardagen. Känns som riktig semester utan att behöva köra långt. Tänk att det kan vara så lugnt bara 30 minuter hemifrån. Underbart sommarställe. Här har jag sprungit, njutit och lekt sedan jag var någon dag gammal <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0