Arbete

I förmiddags var familjen iväg en sväng. Freja hemma hos mormor och jag&Wilmer åkte till min äldsta syster för att hjälpa henne med studenttårtor hon skulle göra. 


Hemma blev det vila och Freja sov till 14:30! Var inte alls tanken för jag väcker alltid henne senast 14. Men fastnade framför datorn och "spontan" beställde en ny bärbar dator. Min nuvarande är sönder i skärmen, tangentbordet isärdraget av dottern och batteriet är dött. Längtar tills jag får hem den! Har länge suktat efter en bärbar och eftersom att jag är själv med barnen är det svårt att gå i butik och kika. Så blev faktiskt beställt genom internet trots att jag aldrig gör det annars typ! Så när den kommer hoppas jag på att uppdatera bloggen mer då jag kommer kunna sitta i soffan eller kanske ute om jag vill. Hatar att vara fast på en plats 😊

Det blev en fika ute och massa lek för Freja. Själv passade jag på att rensa ogräs, plocka bort en blomma som tydligen var giftig och börjat platta ner bland potatisen (Wilmer blev missnöjd så hann inte klart 😉). 

Imorgon ska vi försöka ta oss ut tidigare. Behöver rensa mer ogräs och trimma svåråtkomliga utrymmen som gräsklipparen inte kan ta ☺

För övrigt somnade Freja först vid 9 ikväll! Så segt och utdraget.. blir ju inte bättre av att lillebror börjat vara vaken och missnöjd samma tid som hon läggs. Dessa kvällar (som börjat bli alldeles för ofta) tar enormt med energi.. Slutkörd är bara förnamnet.. 

Nervös..! Ska till frisören nästa vecka. Ska kapa nästan allt! 😱
Freja hjälper till att vattna rabarberna med regnvatten vi samlat upp 😁
Och potatisen..!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0