Kreativitet i köket

Idag började morgonen med lite tjej-snack med grannen. Sen fick vi skynda oss för att gå på öppna förskolan som är på tisdagar. Blev som vanligt sång, lek, och förmiddagsfika vilket alltid är lika trevligt! Kände mig inte helt på topp idag dock så var inte så social.
 
Annars blev det som sagt en film att vila till efter lunchen och sen fick jag lust att baka. Så fram med ingredienser och förbereda barnet så fick vi vara lite sysselsatta med att baka chokladsnitt! Receptet är från den klassiska boken "7 sorters kakor". Freja tycker att det är roligt att få hjälpa till att måtta upp och blanda. Till dessa skulle det ju även penslas på ägg vilket Freja älskar att göra. Allt som har med penslen att göra så kommer hon snabbt och säger "måla", haha! Goda blev de i alla fall så nu har vi lite småkakor att snaska på! :)
 
Ikväll vid 20:00 blir det tv som vanligt. Jag följer serien "Familjer på äventyr" som går på SVT1. Jag blir väldigt inspirerad av dem. Att de bara vågar släppa allt hemma och resa iväg så lång tid som de gör. Otroligt! Någon gång vill jag nog också göra något liknande. Men det blir när barnen är stora antagligen om inga andra möjligheter dyker upp! Men resa, det ska jag bannemig göra! Jag längtar till att jag kan åka iväg. Första destinationen är fortfarande ganska riktad mot Gran Canaria. En destination jag minns starkt från när jag var barn. Men får se, kanske blir något helt annat bara för det! ;) 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0