KALAS

Vilken rörig dag, haha! Dagen började tidigt som vanligt och jag började direkt med frukost och sedan förbereda inför kalaset som skulle börja 14. Men någonstans under saft-/sylt-tillverkning, potatisskörd, städ och tårtbak försvann tiden så plötsligt står jag vid 13:20 med färdig lunch som jag och Freja får kasta i oss medan min mormor hade kommit. Sen skulle jag och barnen byta om och jag skulle lägga ihop tårtan och städa undan kaoset i köket + duka upp ett långbord och fixa kaffe/té..! Slutade med att allt är färdigt närmre 14:30, haha!
 
Men.., det blev ett kalas trots allt med tårta, nygjord saft och trevligt sällskap ;) Freja måste dock varit otroligt trött, hon satte sig i äldsta systers sambos knä och somnade, och det kan jag säga händer ALDRIG! Hon har aldrig somnat (vad jag kan minnas) när vi haft gäster! Slutade med att hon sov närmre 1 timme, sen fick jag väcka henne för då var klockan 15:50. Hon behövde ju kunna somna ikväll med :)
 
Resterna, när jag silat av saften, gjorde jag jordgubbssylt av (Y)
 
Vi tog oss ut 30 min i förmiddags för att skörda lite potatis också som jag hade till fiskgratängen vi hade idag! :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0