Sanering av barn - Känsliga läsare varnas!

Jag slutade jobba igår vid 08:00. Åkte direkt hem för att sova och förväntade mig inte så mycket sömn i och med att jag tidigare nattpass inte lyckats sova mer än 3 timmar. Igår väckte dock sambon mig vi 14:00(!!) och frågade försiktigt hur länge jag skulle sova. Planen var att stiga upp just vid 14:00 men troligen hade jag nog faktiskt sovit ännu längre för en gångs skull!
 
Jag slängde in lite potatisskivor i ugnen för att äta lite. Lagom till att de började bli klara så skulle sambon iväg en sväng men innan han skulle gå sa han att Freja verkar ha vaknat. Ok, sa jag och öppnade dörren till hennes rum. Där möttes jag av en fruktansvärd stank(!) och gång på gång sa jag ; "åhnej,åhnej" medan jag sakta tittade ner i sängen. Blöjan var placerad i ena hörnet av sängen medan Freja naken står nöjd och väntar på att bli upplyft. Hela sängen är utkletad i bajs, och ungen lika så.. Undra om det smakade gott tros? Misstänker att någon smakportion smög sig ner, urk..
 
                             
 
Tommy fick inte sticka innan allt var sanerat! Han tog Freja och jag fixade sängen, sen hade vi en fruktansvärd tur att tvättstugan var ledig..! Pju! Tommys lärdom av detta är i alla fall att alltid sätta på byxor över blöjan då hon gärna tar av blöjan ;)
 
Efter att allt städats så busade vi en massa och sen var det på med nattblöja och sova för hennes del! Prövade ta på henne en t-shirt som är väldigt stor på henne, men som ändå troligen passar bra till nattlinne.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0