Första föräldramötet avklarat

Ikväll var det föräldramöte på förskolan. Lite pirrigt och ovant då det kändes konstigt att just JAG och TOMMY skulle gå dit. Man är ju van vid att det är ens egna föräldrar som går dit. Men inte nu, inte när vi blivit föräldrar själva ;) 
 
Älskade unge - Du klättrar på allt och du sitter i allt <3
 
Frejas älskade mormor fick rycka ut som barnvakt då vi planerat lite dåligt. Jag hade glömt bort att det var redan idag som mötet var (kom på det igår). Så igår em/kväll nödringde jag mamma <3 Tack för att du ställde upp <3
 
Mötet höll bara på drygt 1 timme så det var skönt att det inte blev så långvarigt. Mötet över lag gick annars bra. Det började med en samarbetsövning vi födäldrar skulle genomföra i grupp, vilken jag lyckades vara i vinnande gruppen! Det handlade mycket om former som barnen just nu lär sig på förskolan :) "Gör en cirkel kring lagnamnet" "Rita en triangel under cirklen" osv. Vi hade 3 minuter på oss att klara av ca 17 "uppdrag". Kul!
 
Efter lite prat så fick vi sedan se lite filmklipp på våra älsklingar som pedagogerna filmat under dagarna. Roligt att se hur barnen har det och hur de agerar/leker utan oss föräldrar <3
 
Nu i skrivandet stund så sitter jag återigen på jobbet. Jag har insett att jag inte jobbar så många nätter jag trodde. På ett 3 veckors schema så är det faktiskt bara 3 nätter = inte så jämn uppdatering på bloggen. När jag jobbar dag blir det inte samma tid till att sitta och skriva.
När allt runt omkring oss lugnat ner sig så kanske jag även hinner blogga hemifrån när Freja sover eller är på förskolan. Nu har vi dock massa pappersarbete och sådant som ska göras och har glömts att göra så måste reda ut allt.. Orkar inte.. 
 
Bild från pinterest
I läsandes stund - notera att det egentligen skulle publiceras innan kl 00:00 ;) 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0