En lagom takt

Jag har ihop med min mamma gått igenom vad som behöver prioriteras och göras i trädgården inom kort. Det ska bland annat rensas massa ogräs vilket jag började göra lite igårkväll efter kvällsmaten då vi bestämde oss för att gå ut en sväng innan läggning. Tog det minsta landet jag kunde hitta, haha!
 
 
 
Som ni ser på följande bilder så är det en hel del som ska fixas. Landen är fyllda med ogräs, det ska kantas för att markera landen bättre, vissa växter ska flyttas osv. Just nu är det bland annat hallon bland blomlandet som jag inte ska ha kvar där.
 
 
På denna plätten ska jag rensa och vända jorden och sen ska det odlas potatis! Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska ha tidiga eller sena potatis men det lutar åt båda tror jag!
 
Här ska det vara rabarber, jordgubbar och hallon i alla fall. Får se om det är mer som ska dit. I den lilla pallen bakom ska jag ha lite sallad och morötter. 
 
Detta ska bli ett rent blomland!
 
Runt flera land är det stolpar och inhängnader som har fallit ihop och ruttnat så alla dessa ska bort!
 
Jag är riktigt nöjd med nya utemöblerna! Enda nackdelen är att stolarna är lite låga så bordet känns lite för högt, men det kan jag nog leva med ;) Jag behöver dock svänga inom jysk igen då det saknades en skruv på ena stolen. 
 
Nu ska vi börja göra oss iordning. Det står handling på schemat idag. Freja ska dock få stanna hos moster istället då hon vaknat med förkyldning och svag feber. Skönare för henne att inte springa runt på citygross!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0