Att blogga eller inte blogga

Ja, det är frågan..
Det är väldigt skönt att ha en blogg och skriva av sig ibland men ändå har jag så mycket tankar i huvudet. Problemet är att många saker som jag tänker på vill jag inte blotta här, öppet för hela världen. 

Jag vet inte heller hur pass jag ska visa min dotter här på bloggen. Jag älskar att visa upp mitt underverk självklart men till vilken kostnad? Vill hon ha sitt ansikte uppvisat för hela världen när hon blir större?

Det kanske är bättre att göra inlägg på facebook där man ser vem som kan läsa. Där man själv påverkar vem som ska få ta del av vardagen. 

Bloggen tar dessutom väldigt mycket tid, en tid man kunnat lägga på sitt barn eller vara ute eller även en tid att lägga på sig själv. 

Känslan av att inte veta hur mycket jag bör öppna upp mig i molnet gör mig nästan stressad. Ofta tänker jag: det här kan jag skriva, eller rättare sagt: det här vill jag skriva (men inte bör) Ofta slutar det med vardagliga saker som inte har någon betydelse eller har någon effekt på mitt välmående. 

Troligen lägger jag bloggen på hyllan ett tag. Känns nästan bäst. Framför allt nu när sommaren närmar sig och nu när Freja hänger med mer i vardagen. Jag vill inte känna mig tvungen att skriva. Jag vill finnas där för min dotter och verkligen se henne utvecklas. Det går så fort! Helt plötsligt greppar hon saker!

Mammas hjärta, Jag älskar dig ♡



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0