Studentdagen!

Nu kan jag ju berätta lite om hur studentdagen gick.
 
Studenten började med att stiga upp vid 5 på morgonen för att göra sig iordning inför den stora dagen. Jag åkte in till stan till en klasskompis där vi skulle ha vår champagnejfrukost kl 06:30. Vi var sedan tvugna att vara på skolan vid 08:30 fast vi var där vid 09:00 istället. 
 
 
På frukosten hände dock något oväntat.. En av klasskompisarna hade ett ägg som hon skulle skala, och snabbt kommenterar hon "Så här har jag sett dem göra på TV". Hon började rulla ägget på bordet och innan någon vet ordet av det så exploderar hela ägget!
 
Självklart satt ju jag då jämte och fick ägg i håret, axlen, klänningen och på studentmössan... Suck, men aja. Ingen kom till skada och jag fick bort det mesta. Dessutom åkte jag till min ena syster som bor i stan och tvättade bort och borstade håret där precis innan 9. 
 
När vi var på skolan fick vi frukt och cider, samt att vi hade lite mingel och filmvisning typ. Sedan skulle vi fotograferas, både i grupp och enskilt. 
 
Sedan fick det bli lite mer mingel och lite filmquiz i väntan på maten som var en trerättersmiddag. Minns att det var fetaost och tomat till förätt, kött och potatis med beásås till huvudrött och sedan någon glass med jordgubbar till efterrätt. 
 
Sen skulle vi promenera genom hela stan med visslor och tutor när vi skulle gå till kyrkan för avslutning där. 
 
När vi gått tillbaka började fjärilarna i magen när det blev dags för att springa ut. Jäkla vilken känsla det var att springa ut!
 
Därefter var det dags att åka flaken som alla klasser hade fixat och det var en ännu bättre upplevelse och känsla än att springa ut. Jag trodde verkligen inte att jag skulle hoppa och skrika så som många andra gör men efter bara 10 minuter ca så var jag färdiguppvärmd och skrek jäklar i att! Haha..!
 
 
Jag och älsklingen gick ju dessutom ut samma dag så efter flaken så åkte vi tillsammans hem till församlingshemmet som vi hade bokat åt oss ihop. Vårt åk var en beach buggy men dock gick den sönder när vi nästan var framme, så vår räddning blev en merceders! :D
 
Väl framme var vi väl mottagna av släkt och vänner. Det blev mycket prat med olika personer och även mat och tårta. 
 
Strax innan tårtan öppnade vi alla presenter som vi fått vilket innehöll bland annat presentkort på cervera, matberedare, stavmixer, munkjärn, verktygslåda, bestick, gryta, tallrikar, glas och mycket mer! Väldigt bra saker med andra ord!
 
På kvällen blev det sedan utgång på Grace vilket var jäkligt trevligt och kul! Vi la oss sedan i sängen vid 02:30, helt utslagna men efter en underbar kväll med vänner och studenter!
 
Mer bilder kommer framöver!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mypathtomytruth.blogg.se

En blogg som handlar om mitt liv som ensamstående mamma. Bor i hyreshus på landet med mina 2 barn och våra 2 katter.

RSS 2.0